הגראי"ל: "אסור ליתן היתר מכירה לעניים, צריך לזורקם"

    בעריש פילמר | צילום: אלי קובין 1 Comment on הגראי"ל: "אסור ליתן היתר מכירה לעניים, צריך לזורקם"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרן ראש הישיבה, הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטייינמן שליט"א, נשאל בימים האחרונים לגבי מי שיש לו פירות וירקות של 'היתר מכירה', כדי לחלקם לעניים, אם יכול ליתנם לעניים.

    הגראי"ל השיב: באופן ברור שאסור ליתנם לעניים, אלא צריך לזורקם.

    החברותא של ראש הישיבה, רבי משה יהודה שניידר חושף עוד בגליון 'פרי חיים' כי מנהלת סמינר שביקשה לשאול איך תוכל להשפיע על הבנות "שנמשכות אחרי היצר הנורא שלוחם נגד הצניעות", ולובשות בגדים קצרים מדרישות ההלכה.

    הגראי"ל השיב: שתאמר להם "אז זיי וועלן נישט טרעפן אגוטן שידאך – שהם לא תמצאנה שידוך טוב", והוסיף – "אמנם יש כאלה רח"ל שרוצים דווקא כאלו… אבל בודאי שאין להם זכויות כדי לזכות לשידוך טוב".

    ושאלה נוספת: לגבי שמות שידוכים, מה שכתוב בספר חסידים שלא לעשות שידוך עם אחד ששמו כשמו, מה הדין כשלחתן יש שם אחד כגון משה, ולאבי הכלה ישנם שתי שמות כגון משה אהרן, ורוב העולם קוראים לו משה לחוד, אך בני משפחתו קוראים לו "רק אהרן", האם זה מספיק כדי שיהא נחשב שיש לו שם אחר, ואפשר לעשות את השידוך?

    השיב הגראי"ל "שעיקר השם הוא משה, ומה שבני משפחתו קוראים את השם השני אין לזה משמעות, ואם חוששים לספר חסידים אי אפשר לעשות את השידוך".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אלו דברי קדשו, דברי חיים, דברי נאמנות, דברי אמת, של הרה"ג א.קוטלר שליט"א, "המכתב שהופץ בבתי הכנסת של העיירה הגדולה בלייקוד, על ידי קנאים, שמבקשים לשפר הצניעות, משום שלאחרונה ממש לא שייך ללכת ברחוב בלייקוד, והצניעות באמת צריך לתקן מיד בלייקוד, עשו מעשה חוצפה, וזייפו אותו" • ממש "מזוייף" והראיה לזה, בגלל שידוע שהרב הגאון שטיינמן שליטא שאמרו שהוא חתם על המכתב, אבל הוא אף פעם לא מבקש מכלל ישראל שיהדרו וישפרו את הצניעות. וד"ל. ואם כן לא צריך להוציא מכתב הכחשה רשמי, משום שכולם יודעים שהרב לא מבקש שום הידור או שיפור בצניעות, אע"פ שהיום זה לכאורה כבר בגדר של "ושב מאחרך"